„Adevărul“ a testat unul dintre cele mai performante SUV-uri de pe piaţa din România. Nissan Pathfinder încearcă să ne convingă că formele pătrăţoase sunt încă la modă. Pathfinder poartă moştenirea unui SUV-legendă care cutreiera drumurile accidentate cu mult înainte ca un producător auto european să intre pe această nişă.
Încă de la prima generaţie, Pathfinder (ca şi modelul soră Navara, cu care împarte platforma) a impresionat prin formele pătrăţoase şi care aduc aminte de maşinile de teren de demult, care se impun prin robusteţe şi nu prin diferite brizbizuri de design. SUV-ul Nissan este, fără îndoială, o maşină care exprimă masculinitate, iar într-un trafic cu accente uşor haotice îţi conferă un oarecare avataj. Acum, Pathfinder a primit nişte modificări subtile care nu l-au schimbat în esenţă.
Faceliftul său a vizat capota, grila, bara de protecţie faţă şi bara de protecţie spate. În esenţă, a rămas acelaşi SUV arătos şi rău. Pathfinder are acum un motor cu o putere mai mare, este mai nervos şi se comportă cel puţin la fel de bine ca şi vechea variantă pe drum. Unitatea 2,5 dCi common rail a facut obiectul unor modificări substanţiale pentru îmbunătăţirea performanţelor, economiei de carburant, emisiilor şi rafinamentului în general.
Consum bun pentru un SUV de dimensiuni mari
Noul sistem de injecţie directă care operează la presiune de 2.000 bar a permis o creştere cu 11% a puterii şi a cuplului, motorul dezvoltând acum 190 CP şi 450 Nm. Accelerarea este acum mai fluentă, iar maşina este mai rapidă şi te duce oriunde, mai ales dacă nu te ghidezi după sistemul de navigaţie încorporat de Nissan, care nu are hărţi decât pentru câteva oraşe importante din România. Această motorizare diesel este, din păcate, singura disponibilă în acest moment pentru România.
Touchscreenul demonstrează că tehnologia ne poate însoţi şi î