"Frunza" Elenei Udrea nu prea are căutare pe net. În schimb, o serie de particulari fac turismului românesc o publicitate de sute de ori mai eficientă prin reţeaua Facebook.
"Carpathian Garden", invizibilă pe Facebook
Un site care contorizează numărul de fani pe care îl au 12.954 de pagini (persoane fizice, organizaţii etc.) ale reţelei Facebook ne prezintă o realitate pe care ministrul Elena Udrea preferă să o treacă sub tăcere. Brandul turistic al României, "Carpathian Garden", are pe reţeaua Facebook doar 1.724 de fani. La categoria "Turism & vacanţe", "Carpathian Garden" se clasează pe locul 63 din 486 de pagini, iar în clasamentul general, pe locul 1.969.
Cine ocupă primele trei poziţii la categoria amintită? Pe primul loc, cu 176.295 de fani se află pagina de Facebook "România", urmată de "Visit România!" - 164.918 fani şi de "273 de locuri pe care trebuie să le vezi înainte să pleci din România" - 133.182 fani.
De menţionat că paginile aflate pe primele trei locuri nu au nicio legătură cu ministerul păstorit de Elena Udrea. Sunt pagini ale unor amatori care au drept hobby turismul.
Cotidianul.ro a luat legătura cu unul dintre autorii paginei "Visit România!", care ne-a făcut următoarele precizări: "Suntem un grup de tineri de la o firmă de IT din Iaşi care ne-am decis să promovăm turismul românesc pe Facebook pentru că am văzut că nu există nimic serios în acest domeniu. Nu avem nicio legătură cu ministerul, nu ne-a contactat nimeni de la minister. Într-un fel ne antrenăm pentru că anul viitor vrem să deschidem o agenţie de turism. Promovăm pe Facebook un site de turism care nu ne-a costat nici un leu pentru că ne pricepem la aşa ceva. Chiar dacă suntem contorizaţi cu peste 160.000 de fani, în realitate suntem citiţi de peste 500.000 de persoane, pentru că fiecare dintre cei 160.000 de fani are la rândul său încă doi sau trei prie