Senatorii au aprobat miercuri un proiect legislativ privind modificarea modului de calcul a impozitului pe autovehicule, ţinând cont de valoarea autoturismului în funcţie de marcă, tip şi motorizare. Proiectul aparţine deputatului PSD Robert Negoiţă.
"Proprietarii de Bentley plătesc la Fisc un impozit asemănător cu cel achitat de proprietarii de Aro, de circa 2.320 de lei pe an, în timp ce impozitul datorat statului de proprietarul unui Logan este aproape cât cel achitat de către un şofer care conduce un Mercedes Clasa C, adică 64 de lei", a declarat pentru gândul deputatul PSD Robert Negoiţă.
Deputatul îi acuză pe parlamentarii PDL au votat "împotrivă", pentru că "au maşini scumpe şi nu vor să plătească impozite mai mari". Au fost 45 de voturi "pentru", 40 "împotrivă" şi o abţinere.
Guvernul se opune însă stabilirii impozitelor pe maşini în funcţie de valoarea lor. Executivul a trimis la jumătatea lunii martie preşedintelui Senatului un aviz negativ, care se întinde pe trei pagini, şi este semnat de către premierul Emil Boc.
Senatul nu este însă cameră decizională. Ţinând cont de avizul negativ dat de Guvern şansele ca noul mod de calcul să fie adoptat sunt destul de mici.
"Să geamă toţi aştia cu Q7"
Concret, proiectul de lege propus de deputatul PDS Robert Negoiţă prevede modificarea alin.(2) al art.263 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Proiectul propus de deputat prevede că Ministerul Finanţelor va întocmi un catalog în care va stabili valoarea autoturismului în funcţie de marca, tip motorizare - eventual nivelul de dotări opţionale. Aceasta taxă va fi de 0,75% din valoarea maşinii.
"Ne propunem să implementăm o modalitate de taxare care să încurajeze deţinerea de maşini ieftine (de producţie autohtonă) cu capacitate cilindrică mică şi un grad redus de poluare", ne-a precizat deputatul PSD.
Exact acum un an,