Şantierul Naval Constanţa (SNC), unul dintre principalii constructori de nave din România, controlat de omul de afaceri Gheorghe Bosînceanu, estimează că va obţine în acest an venituri totale de 205 mil. lei, cu 18,7% sub cele înregistrate anul trecut, care s-au cifrat la 252,3 mil. lei (aproape 60 mil. euro). Proiecţiile în scădere din acest an vin după ce în 2010 veniturile constructorului de nave s-au redus de peste două ori de la aproximativ 560 mil. lei (132,8 mil. euro) în 2009.
Sectorul de construcţii navale a fost puternic afectat în ultimii ani de declanşarea crizei mondiale, care a prins piaţa cu un stoc important de nave a căror construcţie nu a putut fi stopată din timp din cauza ciclului lung de fabricaţie al acestora. Din această cauză efectele crizei persistă şi în prezent, deşi la nivel internaţional transportul de mărfuri a înregistrat o revigorare. Şantierul Naval Constanţa şi-a bugetat pentru acest an un profit de 6,7 mil. lei, sub cel realizat anul trecut, de peste 7 mil. lei (1,66 mil. euro) şi are un buget de investiţii de 2 mil. euro.
Şantierul Naval Constanţa (SNC), unul dintre principalii constructori de nave din România, controlat de omul de afaceri Gheorghe Bosînceanu, estimează că va obţine în acest an venituri totale de 205 mil. lei, cu 18,7% sub cele înregistrate anul trecut, care s-au cifrat la 252,3 mil. lei (aproape 60 mil. euro). Proiecţiile în scădere din acest an vin după ce în 2010 veniturile constructorului de nave s-au redus de peste două ori de la aproximativ 560 mil. lei (132,8 mil. euro) în 2009.
Sectorul de construcţii navale a fost puternic afectat în ultimii ani de declanşarea crizei mondiale, care a prins piaţa cu un stoc important de nave a căror construcţie nu a putut fi stopată din timp din cauza ciclului lung de fabricaţie al acestora. Din această cauză efectele crizei persistă şi în prezent, deşi