Unele firme mari sunt dispuse să plătească zeci de mii de euro sau chiar mai mult pentru a găsi directorul perfect
Companiile de head-hunting fie abordează ţinta indicată de angajator, fie caută în funcţie de un "portret robot"
O vânătoare reuşită presupune mult tact şi abilităţi de comunicare, pentru că majoritatea candidaţilor nu este interesată de schimbare
Procedeul de recrutare pentru posturile de top din companii se desfăşoară în alţi parametri faţă de angajările obişnuite, aşadar procesul de angajare a unui om pe o poziţie importantă într-o companie este similară cu vânătoarea. Companiile specializate în head-hunting trebuie să dea dovadă de mult tact, atenţie la detalii şi înţelegerea profilului candidatului căutat. "Procesul de head-hunting poate astfel fi privit ca o activitate de vânzare consultativă centrată pe motivarea candidaţilor, care începe cu prospectarea pieţei şi calificarea candidaţilor prin metode diverse de evaluare şi se încheie cu o serie de negocieri şi servicii post-vânzare", a declarat, pentru Curierul Naţional, Olivia Frânculescu, Managing Consultant, Kilpatrick Executive Search şi membru HR Club.
Domeniile care au avut nevoie de ajutorul firmelor specializate în headhunting în 2010 au fost: industria medicală privată, agricultura, retail-ul şi bunurile de consum, energia verde şi cea tradiţională atât în zona de proiectare, cât şi în execuţie, dar şi industrial, în facility management, în BPO, IT&C şi în FMCG, acolo unde au loc o sumedenie de reorganizări datorate scăderii generale a consumului.
În condiţiile în care acest proces este unul meticulos, iar miza este găsirea candidatului perfect pentru un post de top, companiile plătesc mult pentru aceste servicii, dar nu la fel de mult ca în perioada de boom, când "tariful se situa la nivelul a 25-30% din salariul anual brut al poziţiei în cauză, plăti