Începând cu 1 februarie 2011, Air France a lansat un serviciu de alertare gratuită prin SMS sau prin e-mail a clienților, privind absolut orice informație legată de zboruri sau bagaje.
Astfel, în cazul în care un avion are delay la decolare, clientul va primi un SMS pe telefonul mobil în care va fi anunțat acest lucru. De asemenea, dacă bagajul se pierde, serviviul Air France Connect permite primirea unui mesaj care să anunțe că bagajul a fost pierdut.
De asemenea, dacă bagajele unui client s-au pierdut, în momentul în care au fost găsite sunt aduse la domiciliul clientului în mod gratuit.
În 3 luni, s-au trimis 600.000 de SMS-uri și se estimează că se vor trimite 3 milioane până la finalul anului.
Anul trecut au fost înregistrați la bordul avioanelor peste 2,21 de miliarde de pasageri la nivel mondial. În aceași perioadă de timp au fost raportate 29,44 de milioane de bagaje întârziate, deteriorate sau furate, în creștere cu peste 6% față de anul precedent.
Cu alte cuvinte: 12,07 probleme cu bagajele la mia de pasageri, ceea ce s-a tradus în costuri de 2,94 de miliarde de dolari pentru industria aeriană. Vestea bună este că s-a înregistrat o ușoară creștere a bagajelor recuperate. Din totalul de bagaje pierdute doar 0,43 la mia de pasageri nu au fost recuperate. Tot în 2010, mai mult de 50% din bagajele raportate ca fiind pierdute au ajuns la proprietari în maximum 42 de ore.
Creșterea numărului de bagaje pierdute sau deteriorate a fost cauzată și de ușoara revenire a industriei aviatice. În anul de debut al crizei, numărul plângerilor care vizau bagajele scăzuse cu 20% față de anul 2007, situație care s-a păstrat și în 2009 când s-au raportat cu 23% mai puține bagaje-problemă. Cele mai mari probleme s-au înregistrat pe aeroporturile din Europa (aproape 50% din cazuri).
Potrivit statisticilor W