În Europa, France Telecom a avut în primul trimestru vânzări în creştere uşoară. Doar în România Orange a înregistrat scăderi ale cifrei de afaceri.
Reprezentanţii France Telecom (grup care deţine şi Orange România) au anunţat că îşi evaluează portofoliul european, în sensul în care ar putea vinde unele „operaţiuni mai mici". Directorul general al companiei, Stephane Richard, analizează viitorul operaţiunilor din ţări precum Austria, Belgia şi România.
Recul în România
Raportul financiar al France Telecom Orange prezentant marţi evidenţiază pentru primul trimestru al anului, comparat cu perioada similară a anului trecut, o creştere încetinită a vânzărilor pe continentul european, în timp ce în Orientul Mijlociu şi Africa expansiunea este în toi. Astfel, potrivit raportului, creşterea afacerilor din Africa (cu excepţia Egiptului) şi Orientul Mijlociu este de aproape 6%, susţinută prin noi operaţiuni. În schimp, „în Europa cifra de afaceri este în creştere cu 1,2%, în pofida scăderii înregistrate în România".
Pe ansamblul ţărilor europene, cifra de afaceri a companiei este în creştere, cu excepţia României (cu un recul de 6,3%) şi a Elveţiei, unde s-a menţinut la acelaşi nivel cu anul trecut.
Creşterea inflaţiei din luna februarie 2011 peste nivelul aşteptat a accentuat scăderea consumului, nu doar pe piaţa telecomunicaţiilor, ci şi în alte domenii, rezultatele Orange fiind comparabile cu cele ale altor companii din România, din diferite industrii, se mai spune în comunicat.
Tendinţe de creştere
„Ultimii doi ani de criză economică şi-au pus amprenta pe obiceiurile de consum ale clienţilor. Chiar dacă observăm o oarecare îmbunătăţire a mediului economic, cererea va creşte într-un ritm mult mai lent, iar în domeniul telecom, care este oricum un domeniu cu o concurenţă feroce, eroziunea veniturilor va continua şi în