Oglinda a devenit un aliat de nădejde al comercianţilor în lupta pentru câştigarea cumpărătorilor.
În unele magazine, oglinda din cabina de probă le convinge pe doamne şi domnişoare să îşi cumpere un articol vestimentar, de care rămân dezamăgite apoi, atunci când îl probează acasă. Deşi, în magazin, acel articol venea ca turnat, acasă, situaţia este diferită, spre dezamăgirea doamnelor care au crezut pentru scurt timp că au descoperit haina perfectă pentru ele. Conform http://it.lifestyle.yahoo.com, „fenomenul“ nu este decât rodul unei strategii de piaţă mincinoase, bazată pe utilizarea „oglinzilor generoase“, instrumente folosite în încercarea de a vinde chiar şi nişte articole de proastă calitate. Tocmai din acest motiv, la Londra a pornit o adevărată cruciadă împotriva acestor oglinzi.
Manipularea clienţilor
Însă, care sunt secretele pentru ca o oglindă să devină magică? Mai întâi de toate, oglinda este poziţionată la distanţă, într-o cabină spaţioasă, cu uşă culisantă şi cu canapea de jur-împrejur. În magazinele ceva mai şic, oglinda poate fi chiar mobilă, iar vânzătoarele o mută în punctele strategice din încăpere, unde poate rămâne departe de ochii indiscreţi. Lumina este caldă, difuză, aceste magazine nefolosind lumina puternică sau neonul, ce scoate în evidenţă şi cel mai mic defect. În unele puncte de vânzare, muzica este un ingredient de bază pentru a predispune la achiziţii. Hitul momentului, care se fredonează continuu, vă ajută să vă familiarizaţi cu atmosfera şi mai ales cu produsul şi vă convinge să cumpăraţi. În unele cazuri, distorsiunea realităţii se face într-un mod şi mai clar. De exemplu, atunci când oglinzile sunt uşor întunecate şi opacizate pentru a da senzaţia persoanei care se priveşte că are un uşor bronz. De asemenea, trebuie menţionate oglinzile uşor ridicate, capabile să subţieze orice siluetă, şi oglinzile c