Vorba românilor referitoare la cea mai mică viteză din lume, aceea a mişcării hârtiilor dintr-un birou în altul, spusă de directorul general al SC Lucrări de Artă SRL, din Bucureşti, Vlad Pelin, firmă care se ocupă de realizarea pasarelelor din Mamaia, s-a dovedit încă o dată a fi perfect adevărată, acum, la mai bine de două luni de la predarea contractului pentru realizarea documentaţiei tehnice necesare accesării de fonduri pentru realizarea acestor trei pasarele.
La finele lunii februarie, când a fost publicat anunţul referitor la câştigătorul licitaţiei privind întocmirea studiului de fezabilitate pentru pasarelele din Mamaia, firma câştigătoare susţinea că are la dispoziţie o lună pentru a preda Primăriei Constanţa, autoritatea contractantă, studiul de fezabilitate (SF), astfel încât să se treacă la următoarea etapă. Numai că, de la spus la făcut e cale lungă, mai ales că sunt anumite aspecte care nu ţin strict de firma care realizează acest SF şi care au îngreunat predarea la timp a documentului. „După studiul de fezabilitate mai sunt patru etape de proiectare care nu pot fi realizate una după alta decât după ce fiecare dintre ele se aprobă. Este foarte greu cu aprobările", a spus Pelin. Cu alte cuvinte, nici gând să avem în această vară pasarelele fantastice care urmează să fie construite în staţiunea Mamaia peste bulevard. Cu mult noroc şi semnături mai rapide, probabil vom avea şansa să traversăm pe ele anul viitor, în vară. Reamintim că iniţial erau în proiect realizarea a şapte pasarele peste bulevardul Mamaia, dar din lipsa banilor s-a decis să se facă doar trei. Acestea vor fi realizate una în locul trecerii de pietoni de la Satul de Vacanţă, una la Cazino şi una peste bulevard, în dreptul hotelului Grand Rex. Prima pasarelă se va chema „Iahtul" şi va avea forma unui vapor stilizat, cea de-a doua se va numi „Năvodul şi pescăruşii", iar cea de-a