Nu avem decalaje semnificative faţă de restul Europei în ceea ce priveşte timpul de construcţie al unei autostrăzi, susţin oficialii Ministerului Transporturilor. "În România, durează 10-15 ani de când cineva vine cu ideea să construiască o autostradă şi până la darea ei în exploatare", a declarat Cătălin Costache, director în cadrul direcţiei de programe AM POST, cu ocazia unei conferinţe de presă. El a precizat că media europeană este apropiată de acest nivel.
Datele biroului european de statistică, Eurostat, contrazic însă aceste afirmaţii.
Campionii europenii ai construcţiei de autostrăzi, spaniolii, au reuşit în perioada 1990-2009 să dea în exploatare circa 8.800 de kilometri. Şi francezii se află în top. În ultimii douăzeci de ani, reţeaua de autostrăzi din Hexagon s-a mărit cu 4.250 de kilometri, până la nivelul de 11.050 de kilometri. Şi Ungaria stă bine la acest capitol, în ultimele două decenii maghiarii reuşind să construiască ceva mai mult de o mie de kilometri.
Performanţa românească în materie de autostrăzi, în 2010, se rezumă, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, la 11 noi kilometri. Astfel, România are în prezent 332 de kilometri de autostradă. Din total, 113 kilometri de autostradă au fost construiţi înainte de 1990, ceea ce înseamnă că în ultimii 20 de ani în România s-au realizat 219 kilometri.
Campanie de informare de 700.000 de euro. Rezultat: notorietatea POS-T a crescut cu 5%
Declaraţiile directorului Cătălin Costache au avut loc în cadrul unei conferinţe de presă în care au fost prezentate rezultatele unei campanii de informare cu privire la contribuţia UE la dezvoltarea infrastructurii. Printre rezultatele acestei campanii, care a costat 3,16 milioane de lei (circa 770.000 de euro), fără TVA, se numără şi creşterea cu 1%, până la 42%, a celor care ştiu că Ministerul Transporturilor este instituţi