Numărul proprietarilor de maşini vechi din Dolj care îşi aduc automobilele la casat a scăzut faţă de anul trecut. În timp ce la centrele de colectare sosesc zilnic doar câteva zeci de maşini, preţul voucherelor pe piaţa neagră a crescut.
Deşi programul Rabla 2011 a debutat la nivel naţional încă de la mijlocul lunii martie, centrele de colectare din Craiova au început să primească automobile abia în aprilie. În prezent, doar trei firme din Dolj primesc hârburi la casat, celelalte societăţi care colectau anul trecut neavând încă dosarele aprobate.
Preţuri bune pe piaţa neagră a voucherelor
Deşi cifrele arată că în judeţ încă mai sunt înmatriculate mii de maşini mai vechi de 15 ani, oltenii nu se înghesuie să îşi caseze autoturismele. Zilnic, la centrele de colectare de automobile sosesc zeci de proprietari care aşteaptă liniştiţi la cozile modeste. Adrian Olaru (48 de ani) a venit la centrul
de colectare pentru a-şi lăsa Oltcit-ul fabricat în 1993 pe care nu l-a mai pornit de câţiva ani.
„Nu am ce să fac cu el. Plătesc degeaba impozit şi taxă de parcare, oricum nu îl mai folosesc. Pe de o parte îmi pare rău de maşină pentru că în ea mi-am crescut copiii, are valoare sentimentală, dar nu am încotro“, a mărturist craioveanul. Acesta susţine că după ce va intra în posesia voucherului va încerca să îl vândă. „De unde bani pentru maşină nouă?“, spune olteanul. În 2010, în primele săptămâni de la lansarea programului, sute de olteni formau cozi cu câteva ore înaintea deschiderii. Acum, doar câteva maşini stau parcate în faţa centrelor de colectare, aşteptându-şi ultima plimbare. În acest timp, preţul voucherelor a crescut. În ziare şi pe forum-uri, preţul tichetului a cărui valoare la cumpărarea unei maşini noi este de 3.800 de lei porneşte de la 1.500 de lei şi ajunge la 2.000 de lei.
Nebunie birocratică
Ca să obţină râvnitul voucher,