Vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut, în primul trimestru faţă de ianuarie-martie 2010, cu peste 10%, cele de carburanţi cu până la 6%, iar cele de produse nealimentare cu până la 2,4%, astfel că volumul afacerilor din comerţul cu amănuntul s-a redus în perioada analizată cu circa 5,6%.
Astfel, în primele trei luni ale acestui an comparativ cu trimestrul unu din 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut ca serie brută cu 5,5%, ca urmare a reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-10,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,1%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (-1,3%), potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică, potrivit Mediafax.
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul s-a diminuat cu 5,6%, din cauza scăderii vânzărilor de alimente, băuturi şi tutun (-10,2%), a celor de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (-6%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (-2,4%).
În martie, faţă de luna anterioară, afacerile din comerţul cu amănuntul au urcat cu 18,6% ca serie brută, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (+24,7%), la cele de produse nealimentare (+18,6%) şi la vânzările de alimente, băuturi şi tutun (+14,9%).
În acelaşi timp, ca serie ajustată, creşterea pe ansamblu a fost de doar 0,8%, datorită majorării vânzărilor de carburanţi (+3,3%) şi a celor de produse nealimentare (+1,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,1%.
Comparativ cu martie 2010, în aceeaşi lună din acest an, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntu