France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din Europa, ar putea decide să-şi vândă operaţiunile mai "mici" din România, Austria şi Belgia pentru a se concentra pe pieţe cu potenţial ridicat de creştere din Orientul Mijlociu şi Africa, a declarat Gervais Pellissier, directorul financiar al companiei, citat de Bloomberg.
"Cu excepţia Franţei, Poloniei şi Spaniei, toate celelalte operaţiuni europene sunt implicate în această evaluare", a declarat Gervais Pellissier, directorul financiar al companiei, citat de Bloomberg. France Telecom va evalua opţiuni de a consolidare, dar şi de vindere a operaţiunilor, a adăugat el, fără a oferi detalii în legătură cu durata evaluării şi a criteriilor care vor fi luate în calcul.
France Telecom a anunţat că veniturile sale de pe pieţele mai mici din Europa au crescut cu 1,2%, în timp ce încasările din Africa şi Orientul Mijlociu au urcat cu aproape 6%. Atât în România, cât şi în Belgia veniturile Orange au scăzut.
Orange este în România liderul pieţei de comunicaţii, indiferent de indicatorul care ar putea fi luat în calcul: venituri, profit sau numărul de clienţi. Orange a avut în 2010 venituri de 973 mil. euro, mai mari decât Vodafone, şi 10,4 milioane de clienţi, peste ceilalţi jucători din piaţă. În 2009 Orange a făcut un profit net de 270 mil. euro, faţă de cel de 245 mil. euro al Vodafone.
De ce ar vrea atunci liderul pieţei din România să plece de pe această piaţă şi care este semnalul pe care îl transmite compania prin această posibilitate şoc? "Nu este nicio surpriză", comentează însă o sursă apropiată companiei. "Asemenea decizii se iau înainte de a deveni urgente. O evaluare a perspectivelor este ceva obişnuit", adaugă sursa.
"E o vorbă: e bine să îţi iei la revedere când eşti pe val. Faptul că Orange este lider în România poate fi un atu important în negocieri şi compani