Consorțiul format din firmele Mercury 360 Communications și Grapefruit a câștigat licitația deschisă, organizată de Ministerul Transporturilor pentru campania de informare publică privind Programul Operațional Sectorial Transport (POST).
Contractul a fost semnat anul trecut, campania fiind aproape de final. ”Valoarea contractului este de 3,16 milioane de lei, fără TVA, 75% din finanțare provenind din Fondul European de Dezvoltare Regională și restul de la bugetul național”, a precizat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, Gabriela Teletin, director al Direcției Proiecte Asistență Tehnică în cadrul Autorității de Management a POST.
Concret este vorba de realizarea site-ului www.ampost.ro, a unor spoturi TV și radio, a unor materiale promoționale etc. Campania s-a adresat atât publicului larg cât și potențialilor beneficiari, printre țintele urmărite fiind ”informarea publicului cu privire la beneficiile absorbției fondurilor UE alocate sectorului de transport” și cea de ”creștere a gradului de încredere în Ministerul Transporturilor, care gestionează fondurile UE alocate prin intermediul POST”.
Conform coordonatorului Autorității de Management a POST, Alexandru Șerban Cucu, până în prezent gradul de absorbție a fondurilor comunitare în cadrul acestui program este de 4,5%, valoarea totală a sumei rambursate fiind de 111 milioane de euro. POST este programul cu finanțare europeană care a cheltuit cea mai mică sumă din fondurile UE alocate României.
”Ținta noastră este ca, în acest an, Comisia Europeană să ramburseze 450 de milioane de euro. Gradul scăzut de absorbție este cauzat de fapul că proiectele de infrastructură sunt mari și necesită o perioadă mai lungă de pregătire. În plus, acestea trebuie să respecte și legislația de mediu”, a explicat Cucu.
Acesta a mai spus că, în prezent, se află în evaluare la Bruxelles toate proie