Peste 60% dintre persoanele din oraşele mari din România au cumpărat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin, potrivit unui studiu al companiei MEDNET Marketing Research Center.
47,1% dintre consumatorii de produse marcă privată consideră că raportul calitate-preţ al acestora este similar celui oferit de mărcile renumite, iar 15,7% le consideră chiar mai bune.
Non consumatorii de mărci private fac aprecieri mai puţin favorabile, doar 27,8% dintre ei consideră raportul calitate-preţ ca fiind la fel cu cel al mărcilor renumite, în timp ce numai 10,8% le consideră a fi mai bune.
Preţul se dovedeşte a fi important şi foarte important pentru 61,6% dintre respondenţi în momentul luării deciziei de achiziţie a produselor marcă proprie. Cei care au afirmat acest lucru sunt respondenţii cu un venit mai mic de 700 lei de persoană şi care se declară afectaţi în mare şi foarte mare măsură de criza financiară.
Profilul celor care nu consideră preţul ca fiind important în alegerea mărcilor proprii (16,5%) au un venit mai mare de 2.000 lei de persoană şi se declară afectaţi în mică şi foarte mică măsură de criza financiară.
Studiul a fost realizat de MEDNET Marketing Research Center pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 02 - 11 februarie 2011. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 - 70 ani. Marja de eroare a studiului este ±3,46%.
Peste 60% dintre persoanele din oraşele mari din România au cumpărat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin, potrivit unui studiu al companiei MEDNET Marketing Research Center.
47,1% dintre consumatorii de produse marcă privată consideră că raportul calitate-preţ al acestora este similar celui oferit de mărcile renumite, iar 15,7% le consideră chiar mai