ADAC, renumitul Club Auto German, a realizat un nou studiu, care clasifică maşinile în funcţie de fiabilitate, potrivit Capital.ro. Documentul este structurat pe cinci clase de vehicule - mini, mică, medie inferioară, medie şi medie superioară - şi ia în calcul numărul de defecţiuni constatate de specialiştii ADAC în urma solicitărilor făcute de membrii săi pe parcursul anului trecut.
Conform metodologiei, în clasament au intrat doar maşinile care au fost comercializate cel puţin trei ani pe piaţa germană, au fost înmatriculate în mai mult de 10.000 de exemplare într-unul dintre aceşti ani, iar în restul anilor în minimum 5.000 de unități. În clasa mini, cel mai fiabil automobil este, conform ADAC, Toyota Aygo, urmat de Fiat 500 şi Peugeot 107. La clasa mică, liderul fiabilităţii este Mini, urmat de Peugeot 207 şi Mitsubishi Colt. Surprinzător, cel mai fiabil dintre modelele germane incluse de ADAC în acest segment este Opel Meriva, care a ocupat locul patru, în timp ce Volkswagen Polo se află doar pe poziţia a zecea, iar Opel Corsa - pe 11. Cele mai puţine defecte din clasa medie inferioară au fost observate de specialiştii ADAC la modelul BMW seria 1. Pe poziţia secundă se află Audi A3, iar pe a treia treaptă a podiumului - Peugeot 308, urmat de Mercedes B şi A klasse. Volkswagen Golf ocupă locul şapte, Renault Megane este pe 15, Opel Astra - pe 16, iar Ford Focus - pe 19.
BMW, lider
Clasa medie este dominată autoritar de maşini germane, liderul segmentului fiind BMW X3, urmat de Mercedes C klasse şi BMW Seria 3. Primul model al unui producător din afara Germaniei prezent în clasament ocupă locul şase şi este Nissan Qashqai.
La clasa medie superioară, liderul fiabilităţii, adică modelul la care au fost raportate cele mai puţine defecte pe parcursul anului trecut, este Audi A5, urmat de BMW Seria 5 şi de Audi A6. Aşa cum se poate obse