Rezultatele unei cercetări efectuate după o campanie de informare publică de 3,16 milioane de lei (770.000 euro), fără TVA, arată că procentajul celor care asociază Ministerul Transporturilor cu instituţia care gestionează Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) a urcat de la 41% la 42%.
Campania a vizat informarea publicului larg asupra contribuţiei UE la dezvoltarea infrastructurii naţionale, dar şi a partenerilor şi beneficiarilor finali împlicaţi în implementarea POS-T, cu scopul creşterii gradului de absorbţie a fondurilor europene.
Contractul pentru realizarea campaniei de informare publică a fost atribuit în iunie 2010 consorţiului format de firmele româneşti Mercury360 Communication - Grapefruit şi a avut o durată de un an. Din valoarea totală a proiectului, 2,37 milioane lei, fără TVA, reprezintă contribuţia UE, diferenţa fiind asigurată de la bugetul de stat.
Informarea publică a constat în realizarea unei campanii media care a cuprins un spot audio şi TV, machete de presă şi publicitate outdoor şi online, dezvoltarea unui site, realizarea unei strategii de brand şi a unor cercetări calitative şi cantitative privind nivelul actual de cunoştinţe despre fondurile structurale, realizarea de materiale promoţionale (câte 40.000 de pixuri, de CD-uri, afişe, broşuri despre POS-T, mape, un banner orizontal şi două verticale), precum şi activităţi de relaţii publice.
Campania media a fost la nivel naţional şi s-a desfăşurat anul trecut în perioada 15 august-15 septembrie. La finalul acesteia au fost chestionate cu privire la impactul proiectului 1.191 de persoane cu vârsta peste 18 ani din mediul urban şi rural.
Astfel, 8% din respondenţi au declarat că au văzut sau au auzit o reclamă referitoare la POS-T, iar notorietatea programului a crescut cu cinci puncte procentuale, la 30%, în rândul persoanelor de până în 50 de a