Reporterii si producatorii TV accepta mita si practica autocenyura, fiind tot mai putini, reporterii preaiau doar informatiile televiziunilor, publicatiile au liste negre cu afaceristi si oameni politici, patronii straini din presa sunt orientati doar spre profit, presa tabloida prospera, arata o telegrama WikiLeaks de la Sofia, datata iunie 2009. In mai 2011, Freedom House plasa Romania pe ultimul loc in UE, sub Bulgaria, in topul liberatii presei
Presa bulgară este puternic manipulată şi concentrată în câteva mâini. Reporterii şi editorii acceptă mită pentru articole de propagandă livrate ca şi cum ar fi ştiri şi pentru a nu publica informaţii pe care sponsorii nu le aprobă. Corupţia din presă limitează capacitatea acesteia de a fi o voce a societăţii civile. Cum alegerile parlamentare se apropie, consecinţele concentrării presei în câteva mâini şi ale jurnalismului corupt sunt evidente. Deşi mai supravieţuiesc câteva publicaţii independente, publicul şi-a pierdut încrederea şi se întoarce către tabloide, se arată în sumarul telegramei din iunie 2009.
Având în vedere abundenţa de publicaţii tradiţionale şi new media, multe dintre acestea nu pot supravieţui din publicitate şi depind de sponsori. Noii patroni de site-uri, care, spre deosebire de predecesorii lor, nu au au experienţă jurnalistică, folosesc presa pentru a influenţa publicul şi pentru a-şi promova interesele de afaceri prin publicarea selectivă a informaţiilor şi atacuri bine ţintite. Printre jucătorii dominanţi se afla conglomeratul New Media Group, despre care se crede că deţine trei cotidiane naţionale, un săptămânal, un ziar regional şi o staţie de televiziune şi se speculeaza că va mai cumpăra încă una (...) Se bănuieşte că grupul aparţine companiilor apropiate Mişcării pentru Drepturi si Libertate, aflat în coaliţia de guvernământ. Şeful grupului este Irena Krustova, fost oficial gu