Un studiu realizat de Initiative România a aflat că 58% dintre utilizatorii de internet mobil din România îşi folosesc telefoanele mobile pentru a se conecta la internet în fiecare zi şi petrec online un timp mediu de 18 minute.
Acest procent nu este cu mult mai mic faţă de cel întregistrat în celelalte ţări care au participat la studiu (65%) şi se estimează că utilizarea zilnică a internetului va înregistra o creştere semnificativă pe măsură ce tehnologiile de Internet mobil vor fi folosite de tot mai mulţi români.
În jur de 31% din totalul activităţilor realizate de români pe telefoanele mobile sunt dedicate serviciilor de date (internet pe mobil sau e-mailing-ului), 19% sunt activităţi de SMS, iar 43% sunt apeluri telefonice. Comparativ cu România, utilizatorii internaţionali petrec semnificativ mai mult timp cu serviciile de date (49%) şi mai puţin timp cu SMS-urile (5%).
„În topul activităţilor pe internet preferate de români se numără accesul la e-mail, căutarea de informaţii online sau vizualizarea hărţilor, citirea celor mai noi ştiri, dar şi activităţile de petrecere a timpului liber– reţele de socializare, jocuri” spune Steve Dallas, Managing Director Initiative.
Internetul mobil devine mediu de comunicare, prin ocuparea timpilor morţi. Multitasking-ul este un fenomen întâlnit la un număr tot mai mare de români: 60% dintre români navighează pe internet de pe mobil şi ascultă radio în acelaşi timp, un procent comparabil cu cel înregistrat la nivel internaţional (50%). Dacă ne referim însă la asocierea TV-internet mobil, procentul este mai mic decât media internaţională, numai 17% dintre cei care navighează se uită, în paralel, şi la televizor (în comparaţie cu 50% la nivel internaţional).
Jocurile, aplicaţiile muzicale, GPS-ul şi aplicaţiile de navigaţie pentru mobil au de departe cel mai ridicat grad de penetrare (70% dintre