Ministrul Educaţiei Daniel Funeriu a punctat recent, în cadrul unui interviu, problematica Legii Educaţiei, scoţând în evidenţă carenţele sistemului educativ românesc precum şi soluţiile pe care această lege le propune. Ministrul a etichetat trei cauze ale actualui sistem de învăţământ, irelevanţa, inechitatea şi nu în ultimul rând ineficienţa învăţământuluii românesc la ora actuală. Nu a ocolit problema fenomenul meditaţiilor, salariile profesorilor, precum şi programa şcolară care, potrivit acestuia vor trebui reglementate printr-o aplicare corectă a normelor metodologice a Legii Educaţiei. Am cerut părerea factorilor implicaţi în procesul de învăţământ mureşean, care şi-au exprimat poziţia faţă de aplicarea Legii Educaţiei.
Dumitru Matei optimist în ceea ce priveşte viitorul
Primul interlocutor a fost inspectorul şcolar general Dumitru Matei, care este convins că implementarea Legii Educaţiei este un proces care necesită timp, iar roadele acesteia se vor vedea în timp.
“Legea Educaţiei Naţionale este una organică şi punerea ei în aplicare, viabilitatea şi rezultatele ei se văd în timp. Punerea ei în aplicare se face în timp, durează cel puţin un ciclu de pregătire, în patru ani de zile. Aşa este şi proiectată, schimbările nu pot fi făcute peste noapte. Într-adevăr, noi am fost solicitaţi a răspunde pozitiv în ceea ce priveşte legislaţia secundară, necesară pentru a pune această lege în aplicare. Şi judeţul Mureş a primit ca sarcină contribuţia la un regulament şi patru metodologii. Ne-am adus aportul prin consultarea şi ajutorul a peste 60 de cadre didactice cu experienţă şi ne-am făcut temele. E bine că s-a plecat de la a analiza şi a solicita punctele de vedere şi o concepţie de jos în sus şi nu invers, de la oameni care trăiesc în sistem şi cred că în final dacă aceste metodologii, această legislaţie secundară va fi structurată pe ceea ce