Liga I îşi pierde unul dintre ultimii, dacă nu chiar ultimulsponsor independent. Cluburile au în general ca sponsori firme alepatronului, apropiate ale acestuia sau autorităţi locale. Rapiduleste ultima echipă care poartă pe tricou un sponsor independent,Superbet, dar pe care aproape sigur îl va pierde la anul, iar odatăcu el aproximativ 250.000 de euro.
Sponsorii nu s-au înghesuit niciodată într-un mediu mai degrabănesănătos cum este fotbalul intern. Pe tricouri apar în generalfirme ale patronilor sau apropiaţilor acestuia sau sponsori mici.Nici cluburile mari, cu nume, nu sunt prea atractive: Steaua nu arenimic pe tricou, Dinamo a cooptat Orange cu ajutorul acţionaruluiNicolae Badea, Timişoara cu BkP-ul lui Marian Iancu, Vasluiul cucombinele New Holland folosite de Porumboiu, Oţelul cu combinatulMittal Steel. Asta în condiţiile în care veniturile comerciale alemarilor cluburi ale Europei reprezintă în medie în jur de 30% dinbuget.
250.000de euro în minus la Rapid
Rapid e practic ultima echipă care scoate o sumă importantăpentru brandul purtat pe tricou. Prin intermediul SEG Team, clubullui Copos câştigă aproximativ 250.000 de euro de la Superbet, ocompanie de pariuri. Problema e că, din sursele ProSport, şiSuperbet a hotărât să se retragă. Mai întâi de la Rapid, din cauzascandalurilor de la echipă, fiind de notorietate cele legate deBornescu, Coman, Şumudică, Lazăr. Superbet nu mai vrea să-şiasocieze numele cu o echipă plină de scandaluri, care mai şi riscăsă rateze Europa din nou! Iar celor de la SEG Team le va fi extremde greu să găsească un înlocuitor pe măsură, dacă nu reuşesc să-iconvingă să continue.
Fărătelevizări dispare panotajul
Oficialii Superbet n-au comentat situaţia, dar neoficialintenţia lor este chiar mai drastică. Deşi iniţial luau în calculimplicarea la o altă echipă sau măcar publicitatea pe panourile del