Vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut, în primul trimestru faţă de ianuarie-martie 2010, cu peste 10%, cele de carburanţi cu până la 6%, iar cele de produse nealimentare cu până la 2,4%, astfel că volumul afacerilor din comerţul cu amănuntul s-a redus în perioada analizată cu circa 5,6%. Pe primele două luni scăderea din comerţul cu amănuntul a fost de 5,2%, ceea ce înseamnă o accentuare a scăderii.
Astfel, în primele trei luni ale acestui an comparativ cu trimestrul unu din 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut ca serie brută cu 5,5%, ca urmare a reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-10,7%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-5,1%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (-1,3%), potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică.
Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul s-a diminuat cu 5,6% din cauza scăderii vânzărilor de alimente, băuturi şi tutun (-10,2%), a celor de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (-6%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (-2,4%).
În martie, faţă de luna anterioară, afacerile din comerţul cu amănuntul au urcat cu 18,6% ca serie brută, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de carburanţi pentru autovehicule în magazine specializate (+24,7%), la cele de produse nealimentare (+18,6%) şi la vânzările de alimente, băuturi şi tutun (+14,9%).
În acelaşi timp, ca serie ajustată, creşterea pe ansamblu a fost de doar 0,8% datorită majorării vânzărilor de carburanţi (+3,3%) şi a celor de produse nealimentare (+1,8%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,1%. @