In ciuda micsorarii semnificative a veniturilor provenite din publicitatea alocata online-ului, blogerii consacrati nu par sa fi simtit efectele crizei economice si nici nu par coplesiti de concurenta facuta de retelele sociale. Astfel, veniturile acestora au ramas constante, media lor ajungand la aproximativ 36.000 de euro pe an.
Si asta pentru ca, spre deosebire de restul publisherilor, ale caror venituri depind de numarul de vizitatori, bloggerii sustin ca, in cazul platformelor proprii, nu conteaza numarul cititorilor, ci comunitatea si profilul celor atrasi in jurul blogului.
Vali Petcu, detinatorul zoso.ro, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca publicitarii au inceput sa se uite mai atent pe ce dau banii, astfel ca au existat clienti mai putini, dar dispusi sa cheltuiasca mai multi bani "stiind ca vor obtine rezultate".
Chiar si in aceste conditii, Petcu sustine ca blogul personal ii aduce, lunar, un venit cuprins intre 2-3.000 de euro.
"Cel putin pe blogurile cu care lucrez eu preturile au crescut, la fel si veniturile bloggerilor. Zoso.ro e un blog care livreaza si campanii gen 'scoala de bani' sau 'name my number', care stau marturie", a adaugat Zoso.
In ce priveste raportul corect dintre publicitate si continut, in cadrul unui blog sau site, bloggerul este de parere ca "10% e un procent bun, daca vorbim de advertoriale".
Si asta deoarece, cu cat este mai mic, cu atat impactul reclamei este mai mare.
La randul sau, Cristian Birta, detinatorul chinezu.eu, care face blogging de trei ani, spune ca anul trecut, media veniturilor atrase de blogul sau a fost de 1.800 de euro pe luna.
Birta a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in blogosfera romaneasca exista mai putin de zece oameni care traiesc doar din aceasta activitate.
"Pentru ca a trai din ceva inseamna sa fie mes