Soluţia găsită de clienţii Companiei de Apă presupune realizarea de instalaţii individuale pentru fiecare apartament. Scoaterea apometrelor în scara blocului elimină furturile, declararea incorectă a consumului şi debranşările la comun, practicate de ani de zile la Târgovişte întrucât contractele de furnizare nu sunt individuale.
Facturile la apă au fost dintotdeauna mai mari la Târgovişte decât în alte localităţi. Situaţia este generată de faptul că tariful practicat de furnizor este între cele mai mari din ţară, plus că reţelele sunt învechite, ceea ce generează pierderi costisitoare. Se adaugă şi faptul că citirea apometrelor se face de către fiecare proprietar în parte, într-un interval de două săptămâni, ceea ce duce la apariţia discrepanţelor între contorul de la scară şi consumul înregistrat în apartamente.
Sătui să plătească ce nu consumă şi să rămână când le este lumea mai dragă fără apă potabilă fiindcă nu a plătit vecinul, târgoviştenii investesc în reţele individuale.
„De luni de zile factura mea depăşeşte 40 de lei lunar, în condiţiile în care locuiesc singur şi sunt la serviciu cel puţin opt ore pe zi. Totul din cauza pierderilor. Dacă adaug şi faptul că eram ameninţaţi periodic cu debranşarea fiindcă stă la etajul patru cineva care a cam uitat să plătească, vă daţi seama că nu mai puteam suporta. Sper să fie mai bine de acum înainte, fiindcă ne-am făcut instalaţii separate pentru fiecare apartament”, spune un consumator din Micro IX.
Facturile scad la jumătate
Radu Vasilescu, directorul Companiei de Apă Târgovişte-Dâmboviţa, susţine că scoaterea apometrelor pe scara blocului reprezintă o modalitate eficientă de a elimina furturile de apă şi declarările incorecte.
„Apometrele fiind la vedere, nimeni nu va mai ascunde consumul. Pe de altă parte, va exista posibilitatea debranşării individuale a rău-platnicilor”, a