Gervais Pellissier, directorul financiar al France Telecom, proprietarul Orange România, una dintre cele mai mari companii locale, a bulversat marţi toată piaţa anunţând iniţierea unei analize a afacerilor de la Bucureşti, care le-au adus francezilor venituri de 1 mld. euro şi un profit de aproape 300 mil. euro în 2009. Analiza urmează să examineze oportunităţile grupului de consolidare sau chiar posibila vânzare a operaţiunilor din Austria, Belgia şi România.
Pe o piaţă a telefoniei mobile dominată de Orange şi Vodafone, care fac profituri bune în România, anunţul France Telecom a răvăşit întreaga industrie.
Grupul a transmis marţi-seară, la solicitarea ZF, detalii în legătură cu ceea ce înseamnă "analiza operaţiunilor" şi a revenit şi miercuri cu un punct de vedere oficial, transmis de această dată în limba română, pentru a evita interpretările de traducere, prin care oferea mai multe precizări.
"În cel mai rău caz, în urma acestei evaluări s-ar putea lua decizia de a vinde operaţiuni, însă, în acelaşi timp, evaluarea ar putea sta la baza unor proiecte de consolidare (cum ar fi, de exemplu, joint-venture-ul din Marea Britanie, propunerea de fuziune din Elveţia sau proiectele de folosire în comun a reţelei în Polonia/Austria)", potrivit afirmaţiilor oficiale ale France Telecom. Grupul insistă însă că "în momentul de faţă nu plănuieşte să îşi vândă operaţiunile din România" şi că "în momentul de faţă nu s-a luat nicio decizie de a vinde sau de a ne consolida operaţiunile de pe nicio piaţă europeană şi nici nu avem un astfel de proiect în curs de implementare."
În ceea ce priveşte durata analizei, grupul a precizat că aceasta va fi realizată în "următoarele luni şi săptămâni", iar indicatorii care urmează să fie luaţi în calcul pentru evaluare sunt "potenţialul real de a crea valoare sau de creştere pentru aceste active". "Toate ţările