Senatul a adoptat modificarea impozitului pe maşini
Plenul Senatului a adoptat ieri o propunere legislativă iniţiată de deputatul PSD Robert Negoiţă, prin care se recalculează impozitul pe autoturisme în primul rând în funcţie de valoarea acestora, şi apoi în funcţie de capacitatea cilindrică. Propunerea legislativă a fost adoptată cu 45 de voturi pentru, 40 împotrivă şi o abţinere, după ce Comisia de buget a adoptat iniţial un raport de respingere, urmând ca decizia finală să fie luată de Camera Deputaţilor. Negoiţă propune modificarea sistemului de taxare a autoturismelor prin introducerea unui sistem de calcul a impozitului în funcţie de valoarea maşinii, cuantumul acestei taxe anuale fiind de 0,75% din valoarea autoturismului. Potrivit deputatului PSD, calculul impozitului pe maşină ar urma să ţină cont de preţul autoturismului, capacitatea cilindrică şi gradul de poluare. Astfel, conform simulării lui Negoiţă, un posesor de Logan cu un motor de 1.400 de centimetri cubi ar urma să plătească acelaşi preţ ca şi posesorul unui Logan cu motor de 1.600 cc, şi anume 60,9 lei. În prezent, pentru un Logan 1400 se plăteşte un impozit de 55,8 lei, în timp ce pentru un Logan 1600 proprietarul achită 63,92 lei. De asemenea, o diferenţă majoră de preţ se observă, potrivit social-democratului, în cazul maşinilor străine, unde proprietarii ar urma să platească mult mai mult decât în prezent. Astfel, în cazul unui Mercedes de 1.600 cc posesorul plăteşte un impozit anual de 63,84 lei, la fel ca şi în cazul unui autoturism BMW de aceeaşi capacitate. Conform calculului propus de Negoiţă, proprietarii ar trebui să achite 281 de lei pentru Mercedes 1.600 cc şi 260 de lei pentru BMW 1.600 cc.
Oficial, avem şomaj redus
Premierul Boc, ministru interimar al muncii, a declarat ieri că, la sfârşitul lunii aprilie, rata şomajului era de 5,41%, fiind pe