Utilizatorii vor accesa Internetul mai des de pe smartphone-uri decat de pe computere pana in 2013, la nivel global, pe fondul unei piete de peste 1,82 mld. telefoane ce se pot conecta la web, conform estimarilor companiilor de cercetare. Citeste despre marketingul mobil si obiceiurile de utilizare a Internetului de pe telefoane, in materialul de mai jos.
In prezent, smartphone-urile reprezinta sectorul cu cea mai rapida crestere din intreaga piata de terminale mobile, cu cresteri ale vanzarilor de peste 49% in 2010 fata de 2009, conform Gartner. Similar, accesul Internetului de pe smartphone-uri depaseste rata de crestere a accesului web de pe computere, de unde si oportunitatile mari ale marketingului pe terminale mobile, rezulta dintr-un studiu realizat de agentia Initiative.
Studiul realizat de Initiative a fost desfasurat in opt tari cu grade diferite de dezvoltare a ratei de penetrare a smartphone-urilor – SUA, Marea Britanie, Italia, Suedia, Australia, Coreea de Sud, China si India. Penetrarea smartphone-urilor in aceste tari variaza de la 30% in SUA si Italia pana la 4% in India.
Pe toate aceste piete, agentia a relevat faptul ca 65% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc terminalele mobile pentru a accesa, zilnic, Internetul. In medie, acestia stau pe web 37 de minute. Consumatorii din SUA petrec cel mai mult timp conectati (50 minute), la polul opus situandu-se India (circa 30 minute).
“Afirmatia ca pe Internet stau in special tinerii si oamenii de business este un mit. Din studiul nostru rezulta ca accesul Internetului de pe smartphone-uri se realizeaza de categorii sociale si de varsta foarte largi”, conform studiului Initiative intitulat “The truth about mobile”. Astfel, peste 50% dintre consumatori folosesc functiile smartphone-urilor pentru viata personala si 36% atat pentru viata personala cat si pentru busines