Vânzările de vehicule pentru transportul mărfurilor și al persoanelor au revenit în primul trimestru al anului pe un trend ascendent. Este un semn că economia iese, încetișor, din criză.
Primele trei luni din acest an au arătat, conform datelor statistice ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), o ușoară creștere a vânzărilor de vehicule comerciale. În perioada menționată, au fost comercializate în total 3.566 de astfel de mașini, cu peste 1.200 mai multe decât în primul trimestru al anului trecut.
„Cred că am trecut de partea cea mai grea a crizei și că vom intra pe un trend ascendent. Totuși, acest sentiment nu este încă foarte puternic și mă aștept ca cererea să fluctueze puțin de la un trimestru la altul. Problema nu este atât cererea în sine, cât contextul psihologic, faptul că potențialii clienți nu au încă încredere în această ascensiune. Pe de altă parte, companiile mai au încă de plătit datorii vechi și au nevoie să acumuleze fonduri suplimentare înainte de a-și permite să achiziționeze noi vehicule“, a declarat pentru Capital șeful operațiunilor Scania din România și Bulgaria, Tord Holmström.
Se așteaptă o dublare a vânzărilor
În opinia comercianților de mașini de transport, anul 2011 va fi mult mai bun decât cel anterior. Principalele creșteri se vor înregistra în segmentul vehiculelor comerciale ușoare (sub 3,5 tone) și al microbuzelor. Potențialul pentru vânzări al acestora este mai mult decât dublu față de 2010. De altfel, încă din primul trimestru, se observă că aceste zone ale pieței au progresat puternic. Dacă vânzătorii de microbuze noi au plusat cu peste 144%, cei de comerciale ușoare au înregistrat vânzări mai mari cu 36,5% față de perioada similară din anul precedent. Acesta este un efect clar al reluării campaniilor de achiziții, în special de către firmele cu parcuri auto mari, care fie îș