UPC, unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicaţii din România, a înregistrat în primul trimestru al acestui an creşteri pe majoritatea segmentelor de business în care activează, comparativ cu ultimul trimestru, însă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut pierderile sunt considerabile, conform raportului financiar publicat de grupul american Liberty Global.
În primul trimestru al acestui an, UPC România a înregistrat creşteri pe televiziune digitală şi prin satelit (DTH), Internet şi telefonie fixă.
Televiziunea digitală a adus o creştere de 11% a bazei de clienţi, comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut. Televiziunea digitală prin cablu a crescut cu 7% însumând în acest moment peste 304.000 abonaţi, cu 20.600 mai mult faţă de trimestrul anterior al anului trecut. Televiziunea prin satelit (DTH) a contribuit la creşterea bazei de clienţi UPC cu 9.000 noi abonaţi în T1 2011, ajungând la peste 235.000 clienţi.
Serviciile de Internet au înregistrat de asemenea o uşoară creştere, numărul de clienţi mărindu-se cu 1.200 faţă de ultimul trimestru al lui 2010, ajungând la un total de 256.000 abonaţi.
Creşteri se observă şi pe segmentul de telefonie fixă, unde, raportat la T4 2010, în primul trimestru al anului 2011 s-a înregistrat o creştere cu 3% a numărului de clienţi, în prezent aproape 145.000 de persoane beneficiind de serviciile de telefonie ale UPC.
UPC a pierdut 103.100 clienţi
Dacă se compară rezultatele din primul trimestru al acestui an cu aceeaşi perioadă a anului trecut, se observă că UPC nu a înregistrat creşteri decât pe segmentul televiziune prin satelit.
Pe segmentul televiziunii analogice compania a raportat un total de 599.700 de clienţi, în scădere cu circa 24% faţă de primul trimestru al anului anterior, iar divizia serviciilor de Internet a înregistrat 256.200