Operatorul telecom UPC Romania totaliza la sfarsitul primului trimestru al anului 1,54 de milioane de abonati, in scadere cu 6% fata de numarul clientilor raportat in aceeasi perioada a anului anterior, in contextul in care serviciile de Internet si televiziunea analogica au inregistrat scaderi, potrivit raportului financiar al actionarului majoritar, Liberty Global (LGI).
Astfel, in comparatie cu primele trei luni ale anului 2010, UPC Romania a pierdut circa 103.100 de clienti.
Pe segmentul televiziunii analogice compania a raportat un total de 599.700 de clienti, in scadere cu circa 24% fata de primul trimestru al anului anterior, iar divizia serviciilor de Internet a inregistrat 256.200 de abonati, cu 5,6% mai putini.
Pe segmentul de telefonia baza de clienti s-a micsorat cu 5% pana la 144.800 de abonati.
Cresteri s-au raportat pe segmentul televiziunii digitale (+23%) unde portofoliul a totalizat la 304.500 de clienti si pe cel al televiziunii prin satelit-DTH (+28%) unde baza a insumat 235.000 de clienti.
In comparatie cu ultimul trimestru din 2010, numarul de clienti al televiziunii digitale a crescut cu 7%, cel al televiziunii prin satelit s-a majorat cu 4%, cel al diviziei de telefonie cu 3% si cel al serviciilor de Internet cu 0,4%.
In primul trimestru, compania Liberty Global, detinatoarea operatorului de cablu UPC Romania, a inregistrat un profit net de 342 milioane de dolari, in scadere de la 736,6 milioane de dolari cat a anuntat in primele trei luni ale anului anterior.
Veniturile au crescut cu 12% in intervalul ianuarie-martie 2011, pana la 2,43 milioane de dolari, in timp ce profitul operational a urcat cu 90% la 578 milioane de dolari.
Operatorul telecom UPC Romania totaliza la sfarsitul primului trimestru al anului 1,54 de milioane de abonati, in scadere cu 6% fata de numa