Bolidul MINI John Cooper Works WRC a fost dezvoltat de compania Prodrive, conform prevederilor din regulamentul FIA, plecând de la modelul de serie Countryman. Proiectul a demarat în 2009, atunci când inginerii de la Prodrive au primit libertate totală pentru realizarea unui bolid destinat raliurilor.
Rezultatele obţinute s-au dovedit interesante, ele influenţând dezvoltarea ulterioară a modelului MINI John Cooper Works WRC.
S-a plecat de la Countryman
După efectuarea măsurătorilor detaliate pe modelul de serie MINI Countryman, a devenit evident că acesta oferă baza ideală pentru dezvoltarea bolidului de raliuri. La rândul lor, inginerii de la MINI au făcut schimb de informaţii cu cei din Banbury, astfel încât Prodrive să poată transfera design-ul general asupra modelului Countryman.
Unul dintre obiectivele-cheie l-a reprezentat menţinerea costurilor de asistenţă a modelului World Rally Car la un minim absolut pentru echipele private, fără valori exagerate ale bugetului destinat mentenanţei. Şi asta fără niciun compromis la nivelul performanţei. Vor fi construite între 25 şi 30 de modele WRC anual, ceea ce reprezintă o cifră substanţială în lumea raliurilor. Din această cauză, Prodrive trebuie să se asigure că maşina va putea fi exploatată uşor şi în mod avantajos în orice loc din lume.
Rezultatul final s-a tradus prin noul MINI John Cooper Works WRC. Din punct de vedere al ingineriei, noul automobil beneficiază de un design simplu şi liniar, Prodrive investind un efort considerabil pentru realizarea acestui deziderat. Un detaliu mai mult decât interesant constă în faptul că suspensia a fost gândită astfel încât să aibă componente identice, indiferent de punte. Acest lucru face ca utilizatorul să aibă nevoie de mai puţine piese de schimb. Dar noul MINI John Cooper Works WRC beneficiază şi de alte inovaţii, cum ar fi structur