Piaţa farmaceutică şi-a încetinit ritmul de creştere în primul trimestru din acest an şi a înregistrat un avans de 5,6%, de la 603,3 milioane de euro la 637 milioane de euro, pe fondul evoluţiei pozitive a vânzărilor de produse fără prescripţie şi a retailului.
"Piaţa totală a avut o creştere modestă, de 5,6% în euro, pe fondul problemelor de cash flow şi de incertitudine legate de eliberarea în regim compensat", a declarat directorul general al IMS Health România Corina Ciolan.
În monedă naţională, vânzările de medicamente în primele trei luni din acest an au crescut cu 8,3%, la aproximativ 2,7 miliarde de lei, după ce în intervalul similar din 2010 piaţa a crescut cu 17,3%, ajungând la 2,47 miliarde lei.
În volum, piaţa a crescut cu 5,8%, la aproximativ 133 milioane de unităţi, de la 125,7 milioane de unităţi în intervalul silimar din 2010.
Pe canale de distribuţie, vânzările către farmacii au crescut în primele trei luni ale anului cu 9,2%, la 2,43 miliarde de lei (575,6 milioane de euro), în timp ce canalul de spitale a înregistrat un avans de 0,7% în lei, ajungând la 258,3 milioane de lei. Exprimate în moneda europeană, vânzările către spitale au avut un declin de 1,6%, ridicându-se la 61,4 milioane de euro.
În volum, retailul a crescut cu 7,1%, în timp ce vânzările către spitale s-au redus cu 11%.
Pe segmente, valoarea produselor cu prescripţie s-a plasat la 2,37 miliarde lei (563,3 milioane euro), în avans cu 7,9%, iar cele fără reţetă au generat 311 milioane lei (73,7 milioane euro), cu 11,3% mai mult faţă de primele trei luni ale anului trecut.
Vânzările de medicamente fără prescripţie au crescut în volum cu 12,5%, la 36,47 milioane de unităţi, iar produsele fără reţetă au avut un avans de 3,4%, la 96,5 milioane de unităţi.
Pe categorii de produse, cel mai bine vândute medicamente din primele trei lu