La o lună după apariţia în Statele Unite, practic simultan cu acea ieşire pe piaţă, Editura Publica a tipărit cartea despre omul care a transformat felul în care comunicăm, consumăm şi ne conectăm - Steve Jobs, iLeadership*). Editura precizează că Jay Elliot ne oferă pentru prima dată oportunitatea de a-l cunoaşte pe Steve Jobs aşa cum doar unul dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai săi a avut ocazia să o facă. De la şedinţele cu privire la dezvoltarea produselor până în laboratoarele de design, trecând prin întâlnirile din cadrul consiliului de administraţie şi apariţiile sale în minunata lume din Silicon Valley, parcurgem povestea autentică a acestui om care a revoluţionat tehnologia şi lumea în care trăim - felul în care muncim, ne jucăm şi comunicăm. Cum a reuşit în viaţă acest om? "Trebuie să crezi în ceva, spune Steve Jobs: în propriul instinct, în destin, viaţă, karma sau în orice altceva. Această abordare nu m-a dezamăgit niciodată şi mi-a schimbat viaţa întru totul."
De ce socotim că această carte merită să fie prezentată drept un eveniment editorial? În primul rând, pentru apariţia simultană de care vorbeam mai înainte, în America şi la noi. În al doilea rând, pentru ideile îndrăzneţe, extrem de necesare oricărui întreprinzător, mic sau mare, mai ales într-o perioadă economică atât de tulbure. Ar fi suficient să amintim câteva - conform manualului lui Steve Jobs, toate oportunităţile încep cu o nevoie nesatisfăcută; o companie structurată în grupuri distincte de produse are un succes mai mare şi mai sigur decât una organizată funcţional; este de preferat organizaţia bazată pe produs şi construirea produselor destinate consumatorilor, nu distribuitorilor; este esenţial ca un lider să înveţe să se facă înţeles, să deprindă şi să stăpânească arta persuasiunii. Sunt atât de multe idei valoroase pentru un om de afaceri în această carte, încât ar tre