Clientii romani reprezinta un segment important pentru agentiile de turism situate pe Coasta de Azur. Numai in 2010, an de criza, s-a semnalat o crestere de 14% la innoptarile inregistrate in structurile de primire turistica de pe coasta franceza, fata de anul precedent.
Astfel, innoptarile in structurile turistice de pe Coasta de Azur au crescut in 2010, fata de anul anterior, cu 14%, pana la 45.000 de turisti romani.
"Anii 2009 si 2010 au fost dificili pentru turism, la nivel global. Franta a fost afectata din acest punct de vedere – mai intai din cauza crizei, apoi din cauza unor evenimente neprevazute, cum a fost norul de cenusa vulcanica", a declarat pentru Wall-Street.ro Philippe Baute, agent al oficiului de turism Antibes Juan-les-Pins, una dintre cele mai importante statiuni de pe Coasta de Azur.
Dupa Cannes si Monaco, Antibes Juan-les-Pins este una dintre cele mai vechi si mai apreciate destinatii de pe Coasta de Azur.
Numarul mare al romanilor care au ales acest loc pentru vacanta a determinat oficialii turismului de pe coasta franceza sa se promoveze pe plan local.
"Turismul a scazut foarte mult in Franta, din cauza crizei, insa din 2011 estimam ca lucrurile se vor indrepta. Dupa ce am demarat actiuni de promovare in tarile baltice, ne dorim sa castigam piata romaneasca, iar apoi pe cea bulgara", adauga Baute.
Romanii cheltuie destul de mult cand vine vorba de vacante. Desi acestia cauta oferte de cazare la preturi nu foarte mari, odata ajunsi intr-un loc, bugetul de cheltuieli creste spectaculos.
"Acestora le place confortul si sunt dispusi sa dea mai multi bani pe macare, relaxare si petrecere a timpului liber decat dau pe cazare."
Principalii clienti pe care ii targeteaza oficialii turismului din Antibes sunt cei cu venituri mari.
In acest an, estimarile lui Philippe Baute referitoare la evoluti