ING Asigurări, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor de viaţă, a încheiat primul trimestru cu prime brute subscrise de 133,5 milioane lei (33,6 mil. euro), în scădere cu 1,85% faţă de perioada corespunzătoare din 2010. Profitul brut s-a redus cu 29%, până la 11,3 milioane lei (2,7 mil. euro).
Scăderea afacerilor în primele trei luni s-a datorat vânzărilor mai mici de poliţe cu componentă de economisire(unit-linked).
"Cred că oamenii vor opta în continuare pentru produse de economisire cu garanţii, în condiţiile revenirii economice timide. Nu mă aştept însă la vânzări semnificative de asigurări de viaţă sau pensii facultative, având în vedere că 2011 este încă un an marcat de disponibilităţi financiare scăzute ale populaţiei", a declarat Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurări.
Asigurătorul avea la sfârşitul lunii martie active financiare în administrare de aproape 2,1 mld. lei (505 mil. euro), cu 8,4% mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2010.
Reprezentanţii ING spun că în primele trei luni din acest an s-a remarcat o accentuare a apetitului clienţilor pentru produse de economisire cu randamente garantate, asigurările de viaţă tradiţionale reprezentând 64% din primele subscrise în primul trimestru, în creştere cu patru puncte procentuale faţă de perioada corespunzătoare din 2010.
Numărul contractelor reziliate sau răscumpărate anticipat de clienţi au scăzut cu 36% în perioada ianuarie-martie 2011. În paralel, oficialii ING remarcă o dublare a numărului de clienţi care şi-au repus în vigoare contractele de asigurare după ce au fost nevoiţi să renunţe la plata primelor din cauza dificultăţilor financiare.
Evoluţia vine în condiţiile în care clienţii companiilor de asigurări au răscumpărat poliţe de câteva sute de milioane de euro în ultimii doi ani din cauza scăderii randamentelor şi a venitului disponibi