În zilele de Paşti, Orchestra medicilor „Ermil Nichifor“ dirijată, ca de obicei, de Iosif Ion Prunner, a oferit, la Ateneu, un concert mozaicat, aflat prioritar sub semnul romantismului, aspect care mi-ar fi plăcut să se regăsească şi în atmosfera specifică fiecărei partituri abordate. După Uvertura Egmont de Beethoven, parcursă cu acurateţe, o sală (aproape) plină a ascultat Concertul nr. 1 de Paganini, în care solistă a fost tânăra violonistă Ioana Cristina Goicea, preocupată în special de parcursul tehnic, renunţând să urmărească şi elementele expresive, astfel încât întregul demers solistic s-a derulat monocrom şi cumva mecanic, susţinut însă cu precizie de ansamblul care a propus apoi Preludiu la actul III al operei Lohengrin de Wagner, (...)
În zilele de Paşti, Orchestra medicilor „Ermil Nichifor“ dirijată, ca de obicei, de Iosif Ion Prunner, a oferit, la Ateneu, un concert mozaicat, aflat prioritar sub semnul romantismului, aspect care mi-ar fi plăcut să se regăsească şi în atmosfera specifică fiecărei partituri abordate. După Uvertura Egmont de Beethoven, parcursă cu acurateţe, o sală (aproape) plină a ascultat Concertul nr. 1 de Paganini, în care solistă a fost tânăra violonistă Ioana Cristina Goicea, preocupată în special de parcursul tehnic, renunţând să urmărească şi elementele expresive, astfel încât întregul demers solistic s-a derulat monocrom şi cumva mecanic, susţinut însă cu precizie de ansamblul care a propus apoi Preludiu la actul III al operei Lohengrin de Wagner, aducând planuri sonore diferenţiate, de la calmul „de legendă“ la secvenţele de apoteoză, în care, din păcate, „alămurile“ au făcut exces de zel, dar şi de... imprecizie, dovedind totala neimplicare a „suplimenţilor“, spre deosebire de plăcerea reală cu care au cântat medicii-instrumentişti „cordari“. Aceştia au fost pu� Publicitate �i în valoare din plin în Raps