După trei trimestre consecutive de scădere a numărului de clienţi pe internet, UPC România - unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă, a revenit pe creştere în primul trimestru din acest an, după ce compania a lansat în mai multe oraşe din ţară net la cele mai mari viteze de pe piaţă (120 Mbps), arată raportul financiar publicat de grupul american Liberty Global.
Compania a câştigat faţă de luna decembrie a anului precedent 1.200 de clienţi pe o piaţă extrem de dură a serviciilor de date, în creştere cu 0,5% faţă de luna decembrie.
"Un moment cheie a fost lansarea serviciului de internet de mare viteză Fiber Power. UPC oferă abonaţilor săi cele mai mari viteze de internet disponibile prin cablu - până la 120 Mbps. Ne aşteptăm ca pe viitor să asistăm la o creştere susţinută pe acest segment", a declarat Severina Pascu, CEO al UPC România.
Creşteri a înregistrat UPC şi pe telefonia fixă, care a avansat cu 2,84% (4.000 de abonaţi) faţă de luna decembrie. Cea mai mare creştere a continuat să fie televiziunea prin satelit, unde UPC a adăugat aproape 9.000 de abonaţi (+3,93%), pe fondul promoţiilor agresive. UPC e singurul operator care oferă gratuit clienţilor toate echipamentele de recepţie şi instalarea.
Însă, în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, UPC a înregistrat în primul trimestru creşteri ale numărului de clienţi doar pe televiziunea prin satelit. Numărul de clienţi pe televiziunea prin satelit a crescut cu 29% (52.900 utilizatori). În acelaşi timp numărul total de abonaţi pe cablu a scăzut cu 12,8% (132.500), la 904.200 abonaţi. Pe internet, numărul de clienţi a scăzut cu aproape 6% (15.200 clienţi). Pe telefonia fixă numărul de abonaţi a scăzut şi el cu aproape 6%.
Numărul total de abonamente la UPC la finele lunii martie 2011 era de 1.540.700, în scădere cu 6% (103.100) faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. @N_P