Ministerul Turismului în 2009 şi MDRT în 2010 au cheltuit aproape 20 de milioane de euro pentru promovarea turismului românesc în plan intern şi extern. Rezultatele nu doar că nu sunt vizibile, dar în primul trimestru al acestui an numărul turiştilor străini veniţi în România este mai mic decât în perioada similară a anului trecut.
Pe blogul personal, ministrul Elena Udrea scria următoarele acum o lună de zile: "Ultimii doi ani au adus mai multe investiţii în infrastructura de turism din România decât ceilalţi 18 precedenţi la un loc. (...) În ceva mai bine de doi ani ca ministru al Turismului, am identificat mai toate blocajele generate în sistem...". Cu toate că s-au investit sume uriaşe în promovare, rezultatele sunt negative în ceea ce priveşte atragerea turiştilor străini.
Institutul Naţional de Statistică a dat publicităţii o situaţie privind turismul în primul trimestru al anului 2011. La capitolul "sosiri ale vizitatorilor străini" (datele statistice au în vedere numărul de străini înregistraţi la punctele de frontieră - în această categorie intră şi străinii care au venit în interes de serviciu, de afaceri, rude ale celor din ţară, deci nu toţi pot fi consideraţi turişti propriu-zişi), sunt date 1.381 milioane, în scădere cu 3,2% faţă de perioada ianuarie-martie 2010. Majoritatea vizitatorilor străini provin din ţări situate în Europa (95,4%). Cei mai mulţi străini sunt din Ungaria (37,6%), Bulgaria (21,0%), Italia (8,5%), Germania (7,6%) şi Austria (3,9%).
Unde a promovat Udrea brandul de "talie mondială" în 2010...
Conform raportului de activitate a MDRT pe anul 2010 - document dat publicităţii în urmă cu două zile -, "prioritatea strategică a anului 2010 în cadrul programului de promovare turistică a fost crearea brandului turistic naţional". Aflăm din document că "Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a realizat şi a dez