Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a scos la licitaţie până în prezent lucrările de modernizare şi reabilitare a 2.600 de kilometri de drumuri judeţene şi locale dintre cei 10.000 kilometri anunţaţi, deşi ministrul dezvoltării Elena Udrea anunţa înainte de Paşte că până la finalul lui aprilie se va finaliza procesul de publicare pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a pachetelor de drumuri judeţene şi locale.
Din totalul de 20 pachete stabilite a fi scoase la licitaţie pentru toate judeţele ţării, deocamdată au fost publicate pe SEAP doar şapte, care acoperă modernizarea şi asfaltarea drumurilor locale din 14 judeţe.
Cele mai recente licitaţii au fost lansate ieri, pentru lucrările de modernizare şi reabilitare a încă aproape 880 de kilometri de drumuri judeţene şi locale din patru judeţe (Neamţ, Iaşi, Ialomiţa, Călăraşi), valoarea totală estimată a acestor proiecte ridicându-se la 1,04 mld. lei (253 mil. euro). În acest context şi având în vedere că cel mai devreme în luna august vor fi aflaţi câştigătorii, iar termenul estimat de finalizare a lucrărilor este de trei ani, care sunt şansele ca lucrările de construcţie să demareze chiar de anul acesta şi să fie încheiate la timp?
"Orice este posibil, chiar şi având în vedere istoricul mai puţin fericit în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii româneşti. Totul ţine însă de voinţa politică, iar pentru a se evita perioada de contestaţii şi, deci, o amânare a începerii lucrărilor, trebuie umblat la modul de licitare astfel încât nu numai preţul cel mai mic să fie luat în considerare, ci şi oferta tehnică", spune Răzvan Niculescu-Aron, prim-vicepreşedinte al Patronatului Societăţilor din Construcţii. Investiţiile fac parte din Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, cu o valoare de 3,3 mld. euro, care include, pe lângă asfaltarea şi mode