Facebook-ul şi Twitter-ul fac parte din viaţa sportivilor şi a fanilor. Fie că sînt un mod de a comunica direct sau de a face publicitate, aceste instrumente şi-au făcut un mare loc în realitatea actuală. În jur de 500 de milioane de oameni utilizează aceste platforme zilnic.
Internetul a adus o nouă metodă de comunicare între starurile sportului şi fani. Dar şi penru a le mări veniturile.
Maria Şarapova este unul dintre exemple. Cel mai bine plătită sportivă din lume a devenit şi cea mai urmărită sportivă din lume pe Facebook cu peste 4 milioane de "Like-uri". Rusoaica de 24 de ani foloseşte Facebook-ul pentru a-i ademeni pe fani către site-ul său personal, de unde fanii pot cumpăra direct produse la care diva face reclamă.
Conştientă de puterea Internetului
"Am realizat cît de importante sînt Social Media acum doi ani, cînd am văzut cîte lucruri se întîmplă online. Am lansat primul site în 2008, cînd am înţeles importanţa acestor lucruri. Mi-am adunat echipa şi le-am spus cît de important este să adunăm toate lucrurile pe care fanii vor să le vadă chiar dacă intră pe Facebook sau pe site, să aibă totul", a spus ea pentru CNN.
Numărul celor care o urmăresc pe Şarapova s-a dublat în ultimii doi ani, chiar dacă ea nu a mai realizat nimic remarcabil pe terenul de tenis, fiind chinuită de accidentări.
La fel ca alţii, Maria trebuie să aibă grijă să nu întreacă limita cu aceste anunţuri comerciale. "S-a deschis o nouă ferestreată o dată cu apariţia acestor media sociale, ca fanii să ajungă direct la cei pe care îi admiră. Ei sînt interesaţi de personalitatea sportivilor şi vor să aibă eroi", a spus Drew Barrand, analist în afaceri la Sport Industry Group. Dacă la Facebook poţi să mai păcăleşti lumea şi să-l laşi pe manager să se ocupe de lucrurile scrise acolo, pe Twitter e altceva. "Dacă nu reuşeşti să aduci acele inform