Yasmina Khadra este pseudonimul algerianului Mohammed Moulessehoul. Cele două cuvinte înseamnă, în limba arabă, „iasomie verde”. S-a născut la 10 ianuarie 1955, în Sahara algeriană.
Tatăl său era asistent medical. Mama se trage din triburile nomade din deşert; nu a învăţat niciodată să scrie ori să citească, dar i-a transmis copilului poezia orală şi înţelepciunea strămoşilor.
În 1964, când avea doar nouă ani, e înscris de tatăl său la şcoala de cadeţi, menindu-l unei cariere militare. Stă 11 ani la internat. Apoi, îşi continuă studiile la Academia Militară. Scrie de la vârsta de 11 ani. A început cu poveşti inspirate din tradiţia orală transmisă de mama sa. Debutează, la vârsta de 17 ani, cu o proză intitulată Huria. Continuă să scrie, în paralel cu cariera militară. Temându-se de cenzura militară, se ascunde în dosul unei pseudonim feminin şi continuă să scrie, încercând să explice violenţa din Algeria contemporană. În anul 2001, părăseşte Algeria pentru Franţa. Refuză condiţia de exilat. „Algeria este ţara mea, nu am alta. Şi nici nu vreau să am alta”. De ce scrie în limba franceză? Foarte simplu. La început, vroia doar să scrie. Nu-i păsa în ce limbă. Profesorul de arabă l-a luat în zeflemea. Cel de franceză l-a încurajat.
Marea temă a romanelor lui Khadra este necesitatea dialogului dintre Orient şi Occident. Fiecare parte e surdă la problemele şi nevoile celeilalte. Consecinţa: violenţa lumii contemporane. Rândunelele din Kabul (2002), Atacul (2005) şi Sirenele din Bagdad (2006) formează o trilogie care încearcă să ofere o anume înţelegere a resorturilor violenţei în trei zone fierbinţi de pe harta geo-politică actuală: Afganistan, Cisiordania şi Irak. Romanul Rândunelele din Kabul are o construcţie echilibrată, bazată pe evoluţia paralelă a două cupluri în atmosfera sufocantă, şi la propriu şi la figurat, a capitalei afgane. „Strânsă în