Ministerul Economiei a lansat spre dezbatere publica o noua strategie Nationala de Export a Romaniei valabila pentru perioada 2011-2015. Aceasta acorda atentie, in mod special, domeniilor auto, industriei de mobila, confectiilor si industriei IT. Dar sunt luate in considerare si noile tendinte ale cererii mondiale de comert, iar in acest sens domeniile care au mare potential de export pot fi agricultura bio, procesarea materiei prime agricole, industria emisiilor de carbon scazute, servicii profesionale, nanotehnologie, design sau cele legate de valorificarea surselor regenerabile de energie.
Potrivit strategiei, printre pietele tinta se afla cele din Rusia, Japonia, India, Africa de nord, statele arabe. In acest sens, strategia sustine ca obiectiv important angajarea de catre birourile comerciale externe de personal local pe aceste piete tinta, care sa asigure furnizarea de informatii si oportunitati de afaceri dar si de consultanta pentru contracte de afaceri. Astfel va fi introdus un sistem nou de servicii externe de reprezentare platite de catre firmele interesate, si utilizarea acestor servicii pentru a finanta angajarea de forta de munca locala. "Aceasta noua abordare se bazeaza pe cele mai bune practici in domeniu si vor fi introduse treptat in activitatea birourilor externe, la inceput prin intermediul programelor-pilot pe pietele de cel mai mare interes (China, Rusia, India, Germania, Italia)", se arata in strategie.
In sectorul automobilelor, exista peste 50 de piete in toata lumea, printre care Germania, Franta, Rusia, Ucraina.In sectorul constructiilor de nave, pietele tinta ar fi Orientul Mijlociu, Africa de nord, statele membre UE si Japonia.In sectorul IT&C, pietele tinta ar fi Orientul Mijlociu, Africa de nord, statele membre UE, Japonia.In sectorul de mobila, pietele tinta ar fi UE, Ucraina, Rusia si tarile Orientului Mijlociu.