Pentru fiecare companie gigantică şi de succes, există cineva care a încercat mult mai devreme să o deschidă însă piaţa nu era pregătită pentru aşa ceva. Business Insider a realizat un top al afacerilor ingenioase care aveau mult potenţial, însă au fost lansate prea repede pentru ca piaţa să evalueze potenţialul acestora.
SixDegrees.com era numele unei reţele sociale pe Internet pornite în 1997, dar care nu a rezistat pentru că oamenii nu simţeau nevoia unei astfel de legături la acea vreme. Numită după jocul "Six Degrees of Kevin Bacon", reţeaua socială se baza pe ideea că toţi ne situăm pe Pământ la şase grade unul de altul.
AskJeeves putea să ajungă de mărimea Google. Lansat în 1996, AskJeeves era un site pentru căutări de lingvistică şi nu numai. Era un fel de motor de căutare între oameni pentru că un utilizator putea posta anumite întrebări pentru ca, mai târziu, un altul să îi răspundă. Iniţial, AskJeeves includea multe tehnici pe care acum le foloseşte Google, cum ar fi căutari semantice şi chiar analize privind traficul şi clasarea paginilor web.
În 1999, Webvan devenea una dintre primele companii care ţintea să revoluţioneze industria supermarketurilor: prelua comenzile clienţilor online şi livra alimentele la domiciliu. Afacerea s-a dovedit cu adevărat de succes ani mai târziu, cum ar fi în cazul companiei FreshDirect din SUA.
În august 1998, Pets.com a realizat echivalentul Webvan pe piaţa alimentelor şi accesoriilor pentru animăluţele de casă. Încă o dată, compania s-a lansat prea devreme pentru că la finalul anilor '90 clienţii nu erau încă obişnuiţi cu acest tip de cumpărături online, la distanţă.
Prima reţea de socializare pentru telefoanele mobile se numeşte Dodgeball şi nu a reuşit să devină un nume mare din două motive: nu existau smartphone-urile şi nici Facebook. Telefoanele gen iPhone nu erau