- Comentariu - nr. 777 / 6 Mai, 2011 Criza economica si financiara a afectat serios nivelul de trai al majoritatii romanilor, care au renuntat la procurarea multor produse de calitate (de marca), indiscutabil mai scumpe. Veniturile reduse, mai ales cele ale salariatilor bugetari (cu 25%) si ale pensionarilor cu pensii pana la 1.000 de lei, i-a "obligat” sa renunte la schimbarea aparaturii casnice, a mobilierului, imbracamintei, incaltamintei de calitate, insa cel mai grav, la alimentele de baza (carne si preparate din carne, lapte si produse lactate, legume si fructe etc., de calitate cat de cat mai buna), ceea ce s-a simtit in reducerea vanzarilor si a veniturilor producatorilor si comerciantilor. Cu toate acestea, preturile marfurilor, mai ales cele ale carburantilor, alimentelor, produselor de uz casnic si serviciilor (gaz natural, carburanti, energie electrica, apa) au crescut continuu si continua sa creasca, inclusiv la materialele de constructii, sector in care activitatea in domeniu s-a oprit si stagneaza in continuare, cu toate masurile luate de guvern (intre care programul – Prima Casa). In ciuda problemelor enumerate pe scurt, piata de lux creste, desi in anul trecut clientii cu dare de mana (cu bani in punga) s-au redus cu 20%. Interesant ca "Vanzarile din industria locala a luxului au urcat, in 2010, la 460 milioane de euro, in mare masura datorita segmentului auto si intrarii in Romania a brandului Emporio Armani si Gucci”. Totusi, "criza si-a pus accentul pe piata luxului, insa nu asa cum ne-am fi asteptat. Desi vanzarile inregistrate pe plan local au crescut de la 380 de milioane de euro, in 2009, la 460 de milioane de euro, anul trecut, s-au putut observa schimbari importante in ceea ce priveste profilul consumatorilor de produse si servicii de lux. Specialistii in domeniu estimeaza ca numarul acestor clienti a scazut cu 20% fata de 2009, fiind vorba