Ca să nu vă treziţi că v-a fost facturat de două ori un produs sau că aveţi pe bon alimente \"false\", verificaţi cât mai rapid factura. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Cumpărarea a numeroase produse de la magazinele de tip hipermarket sau supermarket are, pe lângă avantaje, şi câteva riscuri. Unul dintre ele: nu se poate verifica rapid şi exact nota de plată şi te poţi trezi că pe bon apar produse pe care nu le-ai luat de fapt. Experţii vă explică ce puteţi face pentru a nu fi păcăliţi.
Patru litri de ulei de floarea-soarelui în loc de doi
Nicoleta Lungu îşi face majoritatea cumpărăturilor de la un hipermarket, cel puţin o dată la două săptămâni.
"Cred că îmi cumpăr tot ce ţine de traiul zilnic de la hipermarket, de la mâncare şi până la obiectele de igienă personală şi cele care ţin de curăţenie. Pentru că îmi iau cred peste 20-30 de produse - carne, iaurturi, ulei, produse de curăţat, condimente, fructe, legume, produse răcoritoare şi multe altele, nu este timp să verific exact ce mi se trece pe factură. Aşa că, dacă nu este o diferenţă foarte mare între calculul meu făcut rapid între standuri şi cel de la casă, aleg să plătesc factura şi să mă îndrept apoi spre casă", povesteşte femeia.
În câteva ocazii, a avut însă surprize când a verificat bonul, spre exemplu, în loc de doi litri de ulei de floarea-soarelui pe factură i-au fost trecuţi patru litri.
Astfel de situaţii sunt întâlnite în mai toate magazinele de acest gen. "Eu îmi fac cumpărăturile în Selgros, şi mai mă lovesc de situaţii în care pe factură îmi sunt trecute şi obiecte pe care nu le-am cumpărat sau îmi sunt trecute alte valori ale produselor pe care le aleg din standuri. În loc să plătesc cinci kilograme de zahăr, am fost taxat la casă cu opt kilograme. De-abia acasă am sesizat eroarea", ne-a explicat şi Delia Pralea.
"Exist