Mondeo Mk4 a fost lansat în urmă cu 5 ani pentru a înlocui nu doar generaţia anterioară, ci şi pentru a "umple" golul lăsat în gama Ford de dispariţia lui Scorpio, limuzina de clasă mare a constructorului american. Anul trecut a beneficiat de un facelift pentru a fi la curent cu cele mai noi tehnologii.
Dar ce se întâmplă atunci când nu dorim un motor pe benzină, ci unul economic diesel echipat "cu strictul necesar"? Din acest motiv am testat acum versiunea cu motor diesel de 2,0 litri TDCi şi 163 CP şi echipare Titanium.
Primul lucru care se remarcă la noul Mondeo este faptul că avem de-a face cu o adevărată limuzină. Cu toate acestea, în ciuda dimensiunilor, Mondeo nu este o maşină greu de manevrat.
Un al doilea plus îl reprezintă confortul. Suspensia exact cât trebuie de moale şi fermă, combinată cu spaţiul interior imens indiferent de locul ocupat, fac din Mondeo un "cruiser" de drum lung.
Scaunele mari şi confortabile, materialele de bună calitate şi ergonomia contribuie de asemenea la această experienţă. La capitolul minusuri putem include aici tot suspensia. Este confortabilă, dar atunci când se adoptă un stil de condus mai dinamic, se simte lungimea în plus a spatelui care induce maşinii un uşor caracter supravirator,.
Dacă înainte cel mai puternic diesel de 2,0 litri de la Ford era cel de 140 CP, acum a ajuns la 163 CP. În ciuda dimensiunilor şi a greutăţii la gol de 1,6 tone, maşina a atins un consum mediu extraurban de 6 litri/100 km, în timp ce în traficul urban a urcat la puţin peste 8 litri/100 km.
Tocmai pentru a sublinia confortul, modelul testat era echipat cu transmisia automată cu şase trepte, care permitea şi schimbarea manuală a vitezelor - schimbare care se realizează la fel ca la BMW - urcarea în treaptă se face trăgând în jos de schimbător şi nu în sus.
Caracteristici tehnice