Cu câțiva lei pe lună, firmele pot folosi programe de facturare online, ușurând semnificativ munca angajaților. În jurul acestei tendințe se naște o adevărată industrie.
Anul trecut, Dragoș Cernahoschi și-a luat inima în dinți și a renunțat la jobul sigur pe care îl avea într-una din multinaționalele din București. Așa cum îi stă bine oricărui antreprenor, a identificat în piață o necesitate și a decis să o transforme într-o afacere proprie: furnizarea unei aplicații de facturare online.
La mai bine de patru ani de când autoritățile au decis că facturile pot fi tipărite de fiecare firmă, și nu centralizat, s-a dezvoltat o adevărată industrie a tipizatelor personalizate. Cu o simplă căutare pe Google, orice afacerist poate găsi nenumărate variante de printare a formularelor, la diverse prețuri. Dar trebuie spus că nu există o variantă „ideală“ de cumpărare a acestor tipizate, opțiunile fiind diferite în funcție de mărimea firmei. După introducerea posibilităţii emiterii facturilor personalizate în 2007, „am observat faptul că cele mai multe companii au început să recurgă la aceste modele personalizate“, a spus Mihai Vîntu,
Senior Manager la Departamentul de Taxe Indirecte al PricewaterhouseCoopers (PwC) România.
Astfel, pentru o afacere mică sau o microîntreprindere, care emite doar câteva facturi pe lună, cea mai bună variantă constă în achiziționarea tipizatelor gata printate. Oferte sunt destule, iar livrarea se face chiar și într-o oră. Prețul variază între 10 și 20 de lei, în funcție de dimensiunile facturilor, dar și de furnizor.
Hârtia va fi desuetă
Pentru firmele mijlocii, este mai eficientă investiția într-o aplicație de facturare. „Avantajul emiterii facturilor în format electronic îl reprezintă costurile mai mici, dar şi uşurinţa de ţinere a evidenţei acestora, ceea ce eficientizează activitatea departamentului fina