Avea 5 ani şi 10 luni când a părăsit România, zburând cu părinţii săi adoptivi spre noul cămin din San Francisco, California, unde a ajuns pe 1 noiembrie 1994. "Abia silabiseam câteva cuvinte. Vorbeam ca un copil de 1-2 ani, doar în cuvinte mici", rememorează Alex King, în interviul acordat în exclusivitate pentru gândul.
Procesul de recuperare logopedică nu a reuşit în totalitate - Alex a rămas cu dificultăţi de citire şi scriere şi acum, la douăzeci şi doi de ani. Dar, a găsit în arta video o formă alternativă de a se exprima la un nivel înalt. "În minutul în care am ţinut în mână, pentru prima dată, o cameră video, am ştiut că mi-am descoperit pasiunea vieţii", spune cel care, de curând, a câştigat premiul Gold Remi la Festivalul de Film de la Houston, pentru cel mai bun film documentar, cu "Born to be our children - Romanian adoption stories" ("Născuţi pentru a fi copiii noştri - Adopţii din România").
Pelicula descrie politica de creştere forţată a natalităţii pe vremea dictatorului Nicolae Ceauşescu, calvarul copiilor din orfelinatele româneşti, calvarul celor care doreau să adopte un copil, noua viaţă pe care copiii adoptaţi din România şi familiile lor o duc acum în Statele Unite.
La Festivalul de la Houston au participat concurenţi din 25 de ţări, cu peste 3.500 de producţii înscrise la 10 categorii, respectiv peste 200 de sub-categorii. 706 dintre producţii au fost premiate cu premii Remi structurate pe 5 nivele: Platinium (Platină), Gold (Aur), Silver (Argint), Bronze (Bronz) Remi şi Special Jury Award (Premiul Special al Juriului).
Remi nu este chiar un Oscar, dar Houston Worldfest este, totuşi, unul dintre cele mai importante festivaluri de film din America destinate regizorilor debutanţi şi producătorilor independenţi. Steven Spielberg, George Lucas şi fraţii Coen şi-au început cariera făcându-se rema