De peste 2 ani şi jumătate de când se ocupă de turism în România, „Udrea of chaos" sau „Elena de choice" nu a făcut nimic bun pentru turismul românesc. Cel puţin asta ne spun datele statistice. Spre exemplu, în 2010, în Bulgaria situaţia înnoptărilor a fost următoarea: 4,5 milioane înnoptări rezidenţi, 10,4 milioane înnoptări nerezidenţi. La noi situaţia a fost invers: 12,4 milioane de înnoptări ale rezidenţilor şi 2,7 milioane de înnoptări ale nerezidenţilor. În plus, România a cheltuit 20 de milioane pentru promovarea turismului, iar Bulgaria, doar 3,8 milioane de euro. Cu alte cuvinte, prin acţiunile sale, Elena Udrea nu a făcut altceva decât să atragă turişti străini la... bulgari.
Cu toate astea, soaţa lu' Cocoş nu ratează nici un prilej de a se lăuda. Asta cu toate că întreaga strategie de publicitate în ceea ce priveşte turismul este una greşită. Spre exemplu, Bulgaria şi-a promovat turismul pe patru posturi tv şi pe platformele lor online - Eurosport, Euronews, National Geographic şi Discovery Channel. În două perioade: 6 septembrie - 27 decembrie 2010 şi 31 ianuarie - 27 martie 2011, spoturile turistice au fost difuzate pe canalele tv amintite de 3.037 de ori şi s-a estimat că 137 de milioane de telespectatori le-au urmărit. În acelaşi timp, Ministerul Turismului a făcut promovare turimului românesc în doar câteva publicaţii cunoscute - „New York Times", "USA Today", "National Geographic Traveler", "Toronto Star" -, dar şi în multe altele de categoria a II-a precum "Wine Spectator", "Food & Wine" (publicaţii specializate pe promovarea vinurilor!) ş.a., precum şi în obscura media românească de peste Ocean: "Ziua de USA" (patronul de aici se pare că a fost organizatorul campaniei electorale a PDL în SUA), "Romanian Satelite Network". În Europa, promovarea în presa scrisă/online a fost făcută în Germania, Franţa şi Polonia. Dintre toate publicaţiile î