Algocalminul a iesit din categoria medicamentelor eliberate fara reteta (OTC) si din acest motiv, Sanofi, compania care avea in Romania vanzari anuale de 10 mil. euro la acest produs, isi pierde pozitia de lider pe acest segment.
In 2010, compania era lider pe segmentul OTC-urilor, cu o cota de piata de 12%. In primul trimestru, cota sa a scazut la 9%, a spus pentru DailyBusiness.ro Dan Ivan (foto), country-head Sanofi Aventis Romania.
Scaderea cotei de piata se explica prin faptul ca in contabilitatea companiei, tabletele nu mai intra in categoria medicamentelor fara reteta.
De asemenea, din cauza faptului ca algocalminul se elibereaza doar pe baza de reteta, vanzarile de acest medicament se vor diminua. "Speram sa nu scada mai mult de 10-15%", a spus Dan Ivan.
Cu toate acestea, Sanofi Aventis estimeaza ca vanzarile companiei vor creste anul acesta peste nivelul pietei, care ar putea avea un avans de 5%.
In 2010, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 870 milioane lei si o cota de piata de peste 9%.
Factorul care influenteaza cel mai mai mult piata medicamentelor din Romania este fluxul de cash, potrivit oficialilor Sanofi.
"Piata plateste cu o intarziere de peste 300 de zile, mult peste termenele legale de 180-210 zile", a explicat Dan Ivan.
Pe de alta parte, compania mama factureaza filiala din Romania la 2 luni, astfel ca aceasta din urma recurge la imprumuturi bancare pentru acoperirea diferentelor.
Mai mult, companiile din domeniu au probleme in privinta recuperarii banilor, mai ales ca unii jucatori din lantul de distributie au intrat in insolventa.
Spre exemplu, distribuitorul Montero a intrat in insolventa, iar Relad se afla in insolventa nedeclarata. In timp ce cu Montero, compania a semnat la timp un acord pentru recuperarea creantelor, in cazul R